Select Page


Schmitz Cargobull: nowy cel-75 000 pojazdów do 2016 roku


 

Potrojona produkcja, podwojony dochód – Schmitz Cargobull AG w roku gospodarczym 2010/2011 (01.04-31.03) przezwyciężył kryzys na rynku naczep i przyczep. Z liczbą 36 053 pojazdów ta wiodąca na rynku firma o 100 procent przekroczyła początkowe prognozy roczne zakładające 18 000 pojazdów. Dochód wzrósł z 666 mln euro na 1,27 mld euro. Liczba pracowników wzrosła od początku roku gospodarczego (1.04.2010) z 3239 do 4476 (stan na koniec marca 2011). „Na szczęście mimo stagnacji mogliśmy utrzymać naszych wykwalifikowanych pracowników. W ten sposób mogliśmy płynnie wystartować na nowo”, sporządza bilans przewodniczący zarządu Ulrich Schümer.  

Stałe prace nad rozwojem, konsekwentne ukierunkowanie na klienta i permanentne kwalifikacje pracowników – te centralne aspekty Schmitz Cargobull miał na widoku także podczas kryzysu. „Pojazdy serii X-LIGHT, system plandekowy „Sliding Micro Post (SMP)” i druga generacja systemów telematycznych Trailer Connect® są przykładem naszej siły innowacji”, wyjaśnia Schümer. Obok ciągłych ulepszeń produktów i serwisu podstawy dla przyszłości koncernu tworzą elastyczność i wysoki techniczny Know-how. „ Po powrocie na kurs wzrostu w naszej strategii przewidzianej do roku 2016/2017 dążymy do rocznej produkcji 75 000 pojazdów oraz dochodów 2,7 mld euro.”, wyjaśnia Ulrich Schümer. Już w bieżącym roku gospodarczym produkcja powinna wzrosnąć do ponad 46 000 pojazdów.

Rok gospodarczy 2010/2011 był jeszcze na początku naznaczony skutkami głęboko sięgającego kryzysu w przemyśle pojazdów użytkowych. W tym zakresie Schmitz Cargobull AG musiał szybko i elastycznie zredukować moce produkcyjne. Operacyjne zwolnienia w niemieckich siedzibach mogły zostać zaprzestane wiosną 2010 roku dzięki ożywieniu koniunkturalnemu. Tylko z pomocą wykwalifikowanych pracowników i kooperacji ze sprawnie funkcjonującymi dostawcami udało się dopasować produkcję do szybko rosnącego zapotrzebowania.

Wraz z gwałtownym wzrostem zleceń zwiększyła się także bardzo szybko liczba osób zatrudnionych z 3239 na 4476. W całym koncernie liczba ta w czerwcu 2011 wzrosła nawet do 4708. W roku gospodarczym 2010/2011 Schmitz Cargobull wyprodukował w całym koncernie  36 053 pojazdów. Wzrastający popyt rozdzielił się na wszystkie branże. Obok rynku głównego w Niemczech pozytywnie rozwinęły się rynki w Polsce, Francji i Skandynawii. Także Rosja po   ostrym spadku z roku poprzedniego zanotowała gwałtowny wzrost z ok. 5000 pojazdów.  

Na wynik negatywnie wpłynęły rosnące ceny materiałów i surowców. Szczególnie produkty stalowe, aluminiowe i kauczukowe przyczyniły się do podwyżek. Ogólnie Schmitz Cargobull wykorzystał swoją pozycję jako największego producenta naczep i przyczep i zapewnił sobie udziały w rynku.


 

Katagoria: naczepy i zabudowy
Słowa kluczowe: 
Opublikowano 6 lat temu.