Select Page


Trailer Innovation 2013 – prezentujemy wyniki


 

Nagroda Trailer Innovation 2013 wspiera dobre, innowacyjne pomysły z obszaru przyczep, zabudów, rozwiązań telematycznych. Nagrodę przyznało dziesięć renomowanych europejskich czasopism transportowych w tym Truck Auto.pl.

Zwycięzca w kategorii „Zabudowa”
Kögel Trailer z Burtenbach za hybrydowy system szybkiego zamknięcia dla naczep plandekowych – z kurtyną boczną

Szybkie hybrydowe zamknięcie producenta naczep Kögel zdobyło w dniu 19.09 podczas targów IAA Nutzfahrzeugwe w Hanowerze międzynarodową nagrodę branżową Trailer Innovation 2013 w kategorii „Zabudowa”.
Jury stwierdziło, że szybkie hybrydowe zamknięcie Kögel wyznacza trendy w obszarze pneumatycznych zamknięć plandeki. System dzięki inteligentnemu połączeniu techniki ramy i zamknięcia umożliwia redukcję czasu obsługi podczas otwierania i zamykania.
W porównaniu z typowymi systemami zamykania naczepy z certyfikacją DIN-EN-12642- Code-XL znacznie redukują przy tym czasy zamykania i otwierania plandeki bocznej Kierowca i przewoźnik po krótkim czasie załadunku mogą sprostać wymaganiom przemysłu samochodowego i napoi.
System pozwala na zamknięcie w mniej niż 30 sekund – ściągnięcie plandeki, naciągnięcie przez korbę do zwijania plandeki, a punkty blokowania zamykają się automatycznie poprzez przełącznik obrotowy. Otwieranie zajmuje 36 sekund, tylko że w odwrotną stronę przed obsługą włącznika trzeba jeszcze zwolnić korbę do zwijania plandeki.
Dla lepszego uszczelnienia między ramą a plandeką Kögel, inaczej niż konkurencja, stawia na 19 jednostek napinających z każdej strony. Haki są częścią wyposażenia standardowego. Kögel oferuje koncept hydrauliczny: otwieranie i zamykanie może być pneumatyczne albo konwencjonalne. Także dla częściowego załadunku i rozładunku w znany sposób za pomocą ręki można prosto otworzyć przednie i tylne pola. Ponadto rozprzężona naczepa z bezciśnieniowym pojemnikiem powietrza jest w pełni gotowa do użytku.
Kögel przy nowym szybkim zamknięciu hybrydowym odwołuje się do standardowej plandeki. Ta w stanie zsuniętym zajmuje tylko 1,90 m. Dzięki temu naczepa Cargo Kögel z szybkim zamknięciem ma szerokość załadunku ponad 11 m. Nowe szybkie zamknięcie Kögel jest dodatkowo certyfikowane wg DIN EN 12642 Code XL włącznie dla przemysłu
napoi. W przypadku załadunku kształtowego nie są potrzebne żadne dodatkowe mocowania ładunku, co przynosi kolejne oszczędności. Dla użytku w segmencie samochodowym szybkie zamknięcie hybrydowe Kögel spełnia wytyczne Daimlera w sprawie mocowania ładunków 9.5.
Nowe szybkie zamknięcie hybrydowe Kögel jest dostępne już teraz dla Kögel Cargo, a od listopada dla Kögel Mega.

 

Zwycięzca w kategorii „Podwozie”
D-TEC (Vlastuin Group) z Kesteren (Holandia) za multifunkcjonalne podwozie kontenerowe o optymalnym ciężarze

Jako wielofunkcyjne należy określić podwozie mogące przewieźć kontener 20, 30-stopowy, dwa 20-stopowe czy jeden 40- stopowy, a także 45-stopowy ISO-kontener.
By przewieźć tak zróżnicowane pod względem długości i wysokości ładunki, podwozie z tyłu i z przodu agregatu osiowego musi mieć zdolność do skracania lub wydłużania. By to uzyskać, konstruktorzy stosują takie rozwiązania jak wysuw tylny, wysuw przedni lub wersję dwustronnie teleskopową (po 2 stronach agregatu osiowego). Wszyscy konstruktorzy muszą przy tym zwrócić uwagę na normę EG96/53 zakładającą, że 25% ciężaru całkowitego zestawu stanowi nacisk na oś napędową. Podwozie sankowe osiąga to przez wysuw swojej przedniej części. Przy dwustronnie teleskopowej centralnej ramie podwozia dotychczas był konieczny montaż 2 ramion podwozia, by w zależności od pozycji załadunku, ustawiać podwozie ręcznie. D-Tec ze swoją linią podwozi S-Line po raz pierwszy skonstruował dwustronnie teleskopowo wysuwane podwozie o ramie centralnej, które ze swoją masą własną wynoszącą 4600 kg przebija konkurencję, oferującą tylko podwozia o wysuwie tylnym. By spełnić regułę 25% rozwinięto konstrukcję przemieszczającego się na długość ramienia nośnego, które w przedniej pozycji umożliwia transport kontenerów 30,40 i 45-stopowych. Ramię nośne można zwinąć na szyi siodła do pozycji umożliwiającej przewóz kontenerów 20-stopowych. Do podwyższenia nacisku na siodło służy regulacja ciśnienia pierwszej (unoszonej) osi.

Zwycięzca w kategorii „ Podzespół”

Czytaj więcej…


 

Katagoria: naczepy i zabudowy
Słowa kluczowe: 
Opublikowano 5 lat temu.