Select Page


Wielton jednostką naukową


ST_big
 

Wielton S.A. największy w Polsce i piąty w Europie producent naczep i przyczep otrzymał od Ministerstwa Gospodarki RP status Centrum Badawczo – Rozwojowego. Oznacza to, że firma może teraz działać jako jednostka naukowa.

 

Polski producent konsekwentnie realizuje swoją strategię rozwoju. Wielton zamierza zostać liderem R&D w swojej branży w Europie. Firma od lat inwestuje w nowoczesne technologie. Status nadany przez Ministerstwo to przypieczętowanie pracy prawie 1200 pracowników pracujących na sukces firmy. Wielton każdego roku produkuje ponad 6500 produktów, a jego oferta zawiera ponad 60 typów pojazdów.

– Naszym celem jest wykorzystanie przewagi konstrukcji i jakości produktów w zwiększeniu sprzedaży w Polsce i w Europie. Wyróżnikiem Wielton będzie jakość – najtrudniej podrabialna. CBR to ważny element rozwoju spółki – uważa Andrzej Szczepek, prezes Wielton S.A.

Oprócz Wieltonu, status CBR posiadają w Polsce 34 przedsiębiorstwa. Dla firmy to możliwość korzystania w 100% z grantów zarezerwowanych dotąd wyłącznie dla instytucji naukowych. Już dziś Wielton jest w trakcie budowy Centrum Badawczo – Rozwojowego, którego oddanie planowane jest jeszcze w tym roku. Powstanie w nim jedyna w tej części Europy stacja do całopojazdowego badania naczepy.

Stanowisko z wysoką dokładnością odtwarza w sposób powtarzalny rzeczywiste warunki drogowe. W ciągu miesiąca będziemy w stanie sprawdzić co stanie się z tym pojazdem za kilka lat, jak będzie funkcjonował po przejechaniu setek tysięcy kilometrów. To ogromna korzyść dla naszych klientów, dzięki temu bowiem uzyskuje się znaczną poprawę jakości konstrukcji oraz oszczędności na przyszłych remontach i wymianach podzespołów. To dla nas i naszych klientów rewolucja, duży krok do przodu i platforma do dalszego rozwoju – dodaje wiceprezes Mariusz Golec.

 

Na betonowej konstrukcji stanie stacja do badania naczepy. Składa się ona z wzbudników hydraulicznych umieszczonych pod każdym kołem pojazdu oraz urządzenia symulującego rzeczywiste wymuszenia w przedniej części naczepy. Steruje nim specjalistyczny pakiet oprogramowania RPC, który pozwala na wszechstronną analizę zarejestrowanych obciążeń w różnych warunkach drogowych lub terenowych oraz taki dobór obciążeń, który pozwoli na jak najszybsze określenie rzeczywistej trwałości pojazdu.

Naczepa przejdzie bezwzględne testy. Bo produkt ma testować maszyna, a nie użytkownik. Klient, ma otrzymać naczepę sprawdzoną pod każdym względem: wytrzymałą, bezpieczną i funkcjonalną.

 

Źródło

 

Katagoria: naczepy i zabudowy
Słowa kluczowe: 
Opublikowano 3 lata temu.