Select Page


Wielton przyjął kurs na Europę


01181
 

Wielton przejmując niedawno włoską grupę producentów Compagnia Italiana Rimorchi (CIR), a co za tym idzie marki: Cardi, Viberty i Merker przygotowuje się w bliskiej przyszłości do wzmocnienia swojej obecności na rynkach Europy Zachodniej.

W swej prawie 20 letniej działalności Wielton dołączył do grona pięciu najważniejszych europejskich producentów naczep z produkcją wynoszącą ok. 7000 pojazdów rocznie, w tym ponad 5000 naczep.

Roczny obrót firmy opiewa na około 150 mln euro. Do roku 2019 w Wieluniu z taśmy produkcyjnej powinno zjeżdżać ponad 10 000 jednostek, z czego 6500 to naczepy.

Po załamaniu się rynku rosyjskiego i ukraińskiego producent stara się być coraz bardziej aktywny na rynkach europejskich. Na rodzimym polskim rynku nabywców znajduje 45 proc. produkcji Wieltonu, 19 proc. pojazdów trafia na rynek rosyjski, a 22 proc. na rynki zachodnie, pozostałe 14 proc. to pojazdy produkowane dla rolnictwa. Swój rozwój firma widzi przede wszystkim na rynkach Europy Południowej i Zachodniej. Wraz z przejęciem włoskiej grupy CIR, producent wyraźnie wskazuje, że obrał profesjonalny kurs w kierunku wspomnianych rynków.

Podbić podbrzusze Europy

W południowej Europie w przyszłości powstać ma zakład montażowy w Tocco, w pobliżu byłego zakładu produkcyjnego Merkera. Zaoszczędzi to Wieltonowi kosztów związanych z transportem pojazdów. Na niedawno zakończonych targach w Weronie, po raz pierwszy producent zaprezentował wywrotkę pod marką Cardi oraz naczepę plandekową Viberty. Co się stanie z markami Cardi, Viberty i Merkel – tego zarząd firmy jeszcze nie zadecydował, a wiele detali związanych z przejęciem tych firm, potrzebuje wyjaśnienia.

 

00283

 

Szturm na Zachód

Analogicznie i konsekwentnie Wielton postępuje z rynkiem niemieckim, gdzie zamierza otworzyć zakład montażowy we Frankfurcie. Producent nie kryje także chęci przejęcia francuskiego producenta Fruehauf, który swoje zakłady ma Auxerre, 250 km na południowy wschód od Paryża. Rozmowy na ten temat trwają od połowy 2014 roku.

Wielton nie walczy na rynku niską ceną na swoje produkty, lecz wysoką jakością i elastycznością. W firmie obecnie pracuje ok. 1200 pracowników, a w niedalekim czasie powstanie Centrum Badawczo-Rozwojowe. Mariusz Golec, wiceprezes firmy, podczas konferencji prasowej w Monachium zapewniał, że nowo wybudowany budynek centrum powinien być oddany do użytku w drugiej połowie roku. Dzięki oddaniu tej inwestycji naczepy producenta będą gruntownie badane, a mankamenty, takie jak choroby wieku dziecięcego będą bardzo szybko niwelowane.

Wielton to nowoczesna firma. Respekt budzi produkcja pojazdów. Na taśmie pracuje 45 robotów. Następnie planowanymi inwestycjami w produkcję ma być laserowa stacja spawalnicza oraz lakiernia KTL, wraz ze zrobotyzowaną malarnią proszkową. Na monachijskiej konferencji prasowej prezes firmy Thomas Hajek zapewniał zebranych dziennikarzy, że celem Wieltonu jest by do 2020 roku stać się trzecim pod względem wielkości producentem naczep w Europie.

Zbigniew Witamborski


 

Katagoria: naczepy i zabudowy
Słowa kluczowe: , , , , ,
Opublikowano 3 lata temu.