Select Page


Nowe narzędzie w systemie Optifleet


renault_trucks_optifleet_2016_1
 

Renault Trucks rozszerza swoją ofertę Optifleet o nowe narzędzie oferujące wsparcie jazdy racjonalnej dla kierowców transportu dalekobieżnego. Pozwala kontrolować i indywidualnie oceniać umiejętności oraz sposób korzystania z ciężarówki. Całość oparta jest na algorytmie bazującym na 20-letnim doświadczeniu Renault Trucks w szkoleniach z jazdy racjonalnej.

Na końcowy wynik zużycia paliwa ma wpływ wiele parametrów, które są niezależne od zachowań kierowcy, na przykład: ładunek, przebieg trasy, natężenie ruchu. Renault Trucks opracowało nowe narzędzie, które szacuje styl jazdy opierając się na obiektywnych kryteriach i parametrach. Jest zintegrowane w module „Check” systemu telematycznego Optifleet i pozwala lepiej analizować umiejętności kierowców obniżając tym samym koszty.

Dzięki przejrzystemu interfejsowi użytkownika można przedyskutować wyniki i zaoferować szkolenie ekonomicznej jazdy tym, którzy potrzebują wsparcia. Francuska firma Inter-Légumes testuje nowy system w rzeczywistych warunkach pracy na 55 pojazdach Renault Trucks T. „Ta nowa funkcja Optifleet czyni komunikację z kierowcami i ich kontrolę zdecydowanie łatwiejszą. To znacznie więcej, niż prezentacja suchego wyniku zużycia paliwa. Wyraźnie wskazuje, czy kierowca dokłada wszelkich starań by pojazd był maksymalnie wydajny, pozwalając jednocześnie na przedyskutowanie wyników w oparciu o obiektywne parametry” – wyjaśnia Christophe Boulicaut, wewnętrzny instruktor w Inter-Légumes. „Ponadto mogę łatwo sprawdzić wyniki każdego kierowcy – to tylko kilka kliknięć – i zidentyfikować obszary wymagające szkolenia i reakcji. Co miesiąc publikuję klasyfikację kierowców i nagradzam najlepszych.”

Raporty przedstawiają wyniki korzystając z wielu ocen cząstkowych, kolorów (zielony, pomarańczowy lub czerwony), klasyfikacji generalnej oraz zmian trendu w czasie. Osoby zarządzające flotą mogą pobierać je w formacie PDF np. co tydzień lub co miesiąc a także wyświetlać na smartfonach.

Jak wspomniano wcześniej, algorytm wykorzystuje 20 lat doświadczeń Renault Trucks w prowadzeniu szkoleń jazdy racjonalnej. Co ważne, kryteria nie odnoszą się do wielkości zużycia paliwa, ale do czynników, na które ma wpływ kierowca niezależnie od przewożonego ładunku, trasy czy warunków ruchu. To pozwala obiektywnie i sprawiedliwie oceniać technikę jazdy opierając się wyłącznie na umiejętnościach prowadzącego pojazd.

System dokonuje oceny stylu jazdy opierając się na trzech głównych kryteriach:
-przewidywanie (ruch bezwładny pojazdu i używanie układu hamulcowego)
-właściwe wykorzystywanie charakterystyki pojazdu (czas pracy w zielonej strefie obrotomierza i skrzynia Optidriver w trybie „auto”)
-czas pracy na biegu jałowym

Dodatkowo system przyznaje punkt ujemny za aktywację z trybu “Power” (kick-down) oraz za wchodzenie w zakres niebezpiecznej prędkości obrotowej silnika.
Opisywany raport jest częścią modułu „Check” telematyki Optifleet i jest zupełnie gratis dla wszystkich posiadających odpowiednią subskrypcję. Wcześniej uruchomione abonamenty na moduł „Check” będą automatycznie zaktualizowane i wzbogacone o system punktacji kierowców.

Dzięki nowej funkcji Optifleet, Renault Trucks czyni kolejny krok w kierunku rozwoju rozwiązań pozwalających na redukcję kosztów swoich klientów i wsparciu kierowców w doskonaleniu nawyków ekonomicznej jazdy samochodem ciężarowym. Łatwy i czytelny interfejs graficzny pozwala na przeprowadzenie szybkiej i skutecznej kontroli służącej obniżaniu zużycia paliwa. Przedsiębiorstwa transportowe staną się dzięki temu jeszcze bardziej wydajne i zyskowne.


 

Katagoria: telematyka
Słowa kluczowe: , , , ,
Opublikowano 1 rok temu.