Select Page


Telematyka podbija rynek ubezpieczeń komunikacyjnych


traffic-332857_1280
 

T-matic Systems i Audytel rozpoczynają współpracę z firmą ubezpieczeniową LINK4 polegającą na wdrożeniu flotowych ubezpieczeń komunikacyjnych opartych na analizie stylu jazdy kierowców. Partnerzy wspólnie wdrażają Driver Behavior Analysis System (DBAS) – narzędzie, które pozwoli ubezpieczycielowi elastycznie ustalać wysokość składki w zależności od realnych zachowań kierowców flotowych na drodze. Rozwiązanie wejdzie na rynek ubezpieczeniowy w drugiej połowie roku. To pierwsze tak zaawansowane i kompleksowe wdrożenie telematyki w polskim sektorze ubezpieczeniowym.

 

– T-matic Management System (TiMS Safe and Save) to nasze flagowe rozwiązanie przeznaczone przede wszystkim do monitorowania pojazdów flotowych. Dotąd ułatwialiśmy pracę i obniżaliśmy koszty przedsiębiorstwom. Teraz, na bazie nowego systemu będziemy wspólnie z firmą ubezpieczeniową LINK4 wdrażali Driver Behavior Analysis System, który analizuje styl jazdy kierowcy, a na tej podstawie pozwala ustalać adekwatne stawki ubezpieczeń. Narzędzie powstało przy współpracy z naszym partnerem, firmą Audytel. Wspólnie tworzymy innowacyjną dla klientów usługę, której dotąd nie było na polskim rynku. Korzystanie z aplikacji będzie dobrowolne. Celem jest zwiększenie bezpieczeństwa kierowców oraz zmniejszenie kosztów utrzymania flot na które w dużej mierze składają się składki ubezpieczeniowe– wyjaśnia Piotr Pastuszka, prezes zarządu T-matic Systems SA, spółki należącej do Grupy Arcus.

Zamontowane w samochodzie urządzenie, tzw. Blackbox, zbiera informacje dotyczące stylu jazdy kierowcy flotowego (m.in. o dynamicznych przyspieszeniach, prędkości czy gwałtownych hamowaniach) i przesyła je na serwer, na którym zainstalowany silnik scoringowy analizuje je, a klient otrzymuje informację zwrotną na temat stylu jazdy kierowców. – Dla naszych klientów flotowych, którzy zdecydują się na telematykę, oferowane rozwiązania będą oznaczać bezpieczniejszy styl jazdy kierowców i niższą szkodowość, co w konsekwencji oznacza lepsze dopasowanie składek ubezpieczeniowych do ryzyka w danej firmie, a przy okazji także niższe koszty eksploatacji pojazdów, w szczególności zużycia paliwa, części i płynów. Ma to duży wpływ na koszty w firmie. – mówi Konrad Owsiński, Dyrektor Pionu Ubezpieczeń Biznesowych w LINK4.

– Driver Behavior Analysis System to wyrafinowane narzędzie informatyczne, rodzaj silnika scoringowego działającego on-line, który ocenia zachowanie kierowcy na tle miejsca, w którym znajduje się pojazd, panujących tam warunków pogodowych oraz natężenia ruchu. Kierowca będzie mógł uzyskiwać cenne wskazówki, jak jeździć bezpieczniej i bardziej ekonomicznie. Uważam, że szerokie wdrożenie narzędzi typu Driver Behavior Analysis System przyczyni się w znaczący sposób do poprawy bezpieczeństwa na polskich drogach, zmniejszając liczbę kolizji i wypadków – powiedział Tomasz Dobkowski, Prezes Zarządu Audytel SA.

– Połączenie telematyki z ubezpieczeniami dla flot to rewolucja na polskim rynku ubezpieczeń komunikacyjnych. Wierzę, że przełoży się to na poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach, które wciąż pozostawia wiele do życzenia na tle innych krajów europejskich.– uważa Piotr Pastuszka, prezes zarządu T-matic Systems SA, która stworzyła system TiMS Safe & Save.
Na rynku polskim ubezpieczenie komunikacyjne oparte o telematykę to nowość, ale np. we Włoszech tego typu oferty są znane od blisko 10 lat i dzisiaj ubezpieczyciele mają prawny obowiązek zaproponować klientowi do wyboru dwie oferty: klasyczną oraz opartą o telematykę. Zaletą nowoczesnych rozwiązań jest obniżenie szkodowości o ok. 30% i wzrost poziomu wykrycia oszustw ubezpieczeniowych o ok. 25%.

 

Źródło

 

Katagoria: telematyka
Słowa kluczowe: 
Opublikowano 2 lata temu.