Select Page


Przyszłość transportu chłodniczego wg Carrier


Carrier_D-Apple_CO2_PL
 

 

Carrier Transicold skupia uwagę na rozwoju alternatywnych czynników chłodniczych, które sprzyjają ochronie klimatu w skali globalnej. Carrier Transicold, działając w Polsce jako Carrier Transicold Polska Sp. z o.o. wspiera transport ładunków w kontrolowanej temperaturze poprzez kompletną ofertę agregatów chłodniczych do pojazdów i kontenerów. Jest częścią UTC Building & Industrial Systems, która wchodzi w skład United Technologies Corp. (NYSE: UTX).

„Carrier Transicold oferuje klientom urządzenia chłodnicze, które w wyjątkowy sposób chronią środowisko naturalne i klimat,” mówi David Appel, prezes Carrier Transicold & Refrigeration Systems. „Jesteśmy zdeterminowani w rozwijaniu urządzeń dla zrównoważonego, drogowego transportu chłodniczego. W szczególności koncentrujemy się na dwutlenku węgla (CO2) w roli naturalnego czynnika chłodniczego. Wyróżnia się on bardzo niskim potencjałem tworzenia efektu cieplarnianego w porównaniu z dotychczas stosowanymi czynnikami syntetycznymi i ich nowymi odmianami.”

Od 1 stycznia 2015 na terenie Unii Europejskiej obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej nr 517/2014 dotyczące F-gazów. W zdecydowany sposób ogranicza stosowanie gazów HFC i zakazuje ich emisji. W związku z tym, jako alternatywę wobec czynnika R-404A używanego w agregatach pojazdowych, Carrier Transicold i inni producenci urządzeń chłodniczych proponują trzyskładnikowy czynnik R-452A, którego współczynnik tworzenia efektu cieplarnianego (GWP) jest o 45% niższy niż dla R-404A.
    „Cel, jaki Carrier Transicold postawił sobie w transporcie chłodniczym dalece wybiega ponad korzyści uzyskiwane dzięki czynnikowi R-452A,” zaznacza Apple.
    
„Naturalny czynnik w postaci CO2 ma GWP równy 1, czyli ponad 2000 razy mniejszy niż R-452A (GWP 2140) oraz blisko 4000 mniejszy niż R-404A (GWP 3922). Dwutlenek węgla jest dostępny na całym świecie i jego stosowanie ma uzasadnienie ekonomiczne.”

Carrier z powodzeniem wykorzystuje CO2 w urządzeniach stacjonarnych oraz kontenerach chłodniczych wykorzystywanych w transporcie morskim. Od chwili debiutu, czyli od 2004 r. już ponad 1600 supermarketów w całej Europie korzysta z systemu chłodniczego CO2OLtec® firmy Carrier. W 2013 r. firma wprowadziła na rynek rewolucyjny agregat kontenerowy NaturaLINE®, pierwsze tego typu urządzenie w transporcie morskim wykorzystujące dwutlenek węgla jako czynnik chłodniczy, które redukuje emisję CO2 do atmosfery o 28% w porównaniu z urządzeniem poprzedniej generacji. Agregat kontenerowy NaturaLINE® jest oferowany armatorom oraz firmom prowadzącym sprzedaż i wynajem kontenerów na całym świecie.

Technologia zapożyczona z urządzeń Carrier NaturaLINE® wraz z typowymi elementami agregatów z rodziny Vector stała się bazą do opracowania urządzenia naczepowego zaprezentowanego podczas wystawy IAA w Hanowerze w 2014 r. Prototypowy agregat wyróżnia się wykorzystaniem naturalnego czynnika CO2 (R744) w obiegu zamkniętym. Jest zasilany za pomocą opatentowanego napędu elektrycznego E-Drive™, sprawdzonego w gamie urządzeń Vector.

„Posiadając GWP równe 1, dwutlenek węgla jest punktem odniesienia dla innych czynników chłodniczych,” wyjaśnia Apple. „Służy zrównoważonemu rozwojowi, który jest priorytetem firmy Carrier Transicold.”


 

Katagoria: transport chłodniczy
Słowa kluczowe: , , , , , ,
Opublikowano 2 lata temu.