Select Page


IVECO: premiera Nowego Daily


NowyDaily_Van
 

Kompleksowo zmodernizowany i wciąż doskonały Trzecia generacja IVECO Daily jest już dostępna na europejskim rynku. To doskonała mieszanka tradycji i innowacyjności, w pełni zasługująca na miano pokoleniowego skoku i wyznacznika nowego etapu w historii modeli IVECO. Nowy Daily imponuje jako konkretne i profesjonalne rozwiązanie dla potrzeb najbardziej wymagających klientów. Najlepszy Daily w historii to w istocie dwa samochody w jednym, zbudowane według koncepcji doskonałej równowagi między innowacyjnością a konsekwentną ewolucją silnej tradycji Daily.

Jako preferowany towarzysz pracy osób zawodowo zajmujących się transportem nowy pojazd jest wygodny i praktyczny, jak przystało na lekki furgon, a przy tym niezawodny, efektywny i wszechstronny, a więc posiadający cechy, dzięki którym Daily zawsze był stawiany za wzór w swoim segmencie. Mimo zmodyfikowania 80% podzespołów, w nowym Daily zachowano klasyczną kratownicową ramę podwozia, która od dawna jest podstawą konstrukcji tego modelu, zapewniając mu solidność, funkcjonalność i długą żywotność, a także maksymalną łatwość montażu zabudowy.

Projektując obydwie wersje pojazdu – kabinę z podwoziem i furgon – firma IVECO postawiła sobie ambitny cel: skonsolidowanie pozycji lidera w obydwu segmentach, a jednocześnie dalszą poprawę ergonomii, komfortu prowadzenia oraz właściwości jezdnych. Tak właśnie powstała koncepcja dwóch pojazdów w jednym: kabiny z podwoziem o zmienionej stylistyce i zupełnie nowego furgonu – ze szczególnym uwzględnieniem tej drugiej wersji. Dzięki zoptymalizowanej funkcjonalności przestrzeni ładunkowej oraz lepszej dostępności przestrzeni ładunkowej ułatwiającej użytkowanie pojazdu poprawiono wszelkie parametry decydujące o właściwościach jezdnych i walorach użytkowych w zakresie przewozu ładunku.

Pojemność furgonu znacznie wzrosła po zmianie rozstawu osi oraz długości zarówno całego pojazdu, jak i samej części towarowej. Powstały nowe wersje z przestrzenią ładunkową o kubaturze 18 i 19,6 m3 (największej w swojej kategorii) oraz wersja o kubaturze 10,8 m3 (najlepsza w swojej kategorii pod względem efektywnej ładowności mierzonej stosunkiem długości przestrzeni ładunkowej do całkowitej długości pojazdu).

Dzięki nowym rozwiązaniom konstrukcyjnym, w tym zwiększonemu rozstawowi osi i skróconemu tylnemu zwisowi, nowy Daily charakteryzuje się znakomitymi właściwościami jezdnymi bez uszczerbku dla zwrotności ułatwiającej manewrowanie na ograniczonej przestrzeni.

Nowe przednie zawieszenie QUAD-LEAF montowane standardowo teraz we wszystkich wersjach 3,5 tonowych doskonale sprawdza się także w wersjach z bliźniaczymi tylnymi kołami. W obu przypadkach zapewnia ono zwiększoną ładowność, oraz większy prześwit i wyższe dopuszczalne obciążenie poszczególnych osi.

W wersjach z pojedynczymi kołami zmieniono także konstrukcję tylnego zawieszenia, uzyskując dwie istotne korzyści: zmniejszenie wysokości podłogi przestrzeni ładunkowej o około 55 milimetrów w celu ułatwienia załadunku i rozładunku oraz ograniczenie nadsterowności obciążonego pojazdu w trakcie pokonywania zakrętów. Połączenie nowych układów zawieszenia z przodu i z tyłu z dłuższym rozstawem osi w furgonie zaowocowało uzyskaniem dynamicznej i najlepszej w tej kategorii charakterystyki pojazdu pod względem bezpieczeństwa i stabilności.

W trzeciej generacji Daily zadbano także o względy ekonomiczne, znacząco obniżając zużycie paliwa w porównaniu z poprzednim modelem. Wyraźnie spadły zatem koszty  eksploatacji pojazdu przy zachowaniu najlepszych osiągów w segmencie oraz szerokiego wyboru silników, skrzyń biegów i przełożeń tylnej osi.

Ale to nie wszystko: w znacznym stopniu poprawił się także komfort. Kierowca nowego Daily ma do dyspozycji wygodniejszą i cichszą kabinę, w której pozycja za kierownicą oraz wrażenia z jazdy są zbliżone do prowadzenia samochodu osobowego wysokiej klasy. W kabinie ulokowano liczne zamykane i otwarte schowki i przegródki. Pod względem ergonomii rozmieszczenia przycisków i przełączników samochód jest liderem w swojej kategorii. Poprawiono izolację akustyczną, klimatyzacja pracuje bardziej wydajnie, a komfort jazdy jest doskonały bez względu na obciążenie pojazdu.

Daily to model „globalny”: dotychczas sprzedano ponad 2,6 miliona egzemplarzy w ponad 110 krajach. Produkcję ulokowano w zakładach IVECO w miejscowości Suzzara, niedaleko włoskiej Mantui, a także w Valladolid w Hiszpanii. Firma zainwestowała niedawno znaczne środki w odnowienie linii produkcyjnych w obu fabrykach.

Zakłady te zostały wyróżnione srebrnym medalem w prestiżowym programie World Class Manufacturing (WCM), uznawanym za jeden z najwyższych standardów produkcyjnych na świecie, uzyskując punktację plasującą je w czołówce swojej kategorii. WCM to zintegrowany model analizy organizacji pracy zakładu stosowany we wszystkich obszarach produkcji w celu optymalizacji wyników poprzez ciągłe doskonalenie procesów i jakości produktów, ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania kwestiami ochrony środowiska i eliminacją odpadów poprodukcyjnych.


 

Katagoria: vany
Słowa kluczowe: , ,
Opublikowano 3 lata temu.