Select Page


Mercedes-Benz: Nowy Vito E-CELL


 

Ofertą pierwszego samochodu dostawczego wyposażanego fabrycznie przez producenta w napęd elektryczny Mercedes-Benz otwiera nowy rozdział w dziedzinie technik napędu do lekkich pojazdów użytkowych. Dzięki bezemisyjnemu napędowi elektrycznemu Mercedes-Benz Vito E-CELL nadaje się idealnie do eksploatacji zarówno w centrach miast, jak i na obszarach szczególnie wrażliwych ekologicznie. Vito E-CELL porusza się wyjątkowo cicho, nie emitując spalin. Daje możliwości użytkowania bez ograniczeń pod względem ładowności i pojemności transportowej.  Produkcja Vito E-CELL rozpoczęła się już w bieżącym roku, w krótkiej serii 100 pojazdów, dalszych 2000 egzemplarzy zaplanowano na rok 2011.

Bezemisyjnie i cicho przez obszary wrażliwe ekologicznie
Dostawy do punktów położonych w centrach miast i w strefach ruchu pieszego, przejazdy przez tereny o rygorystycznych przepisach dotyczących wjazdu, ruch wewnętrzny na terenie hal, dojazdy do podziemnych garaży – poruszający się bez emisji spalin  i cicho Mercedes-Benz Vito E-CELL z napędem elektrycznym daje właściwą odpowiedź na pytanie o transport dostawczy na obszarach wrażliwych ekologicznie. Może on realizować swoje zadania transportowe nie tylko w strefach o znacznym obciążeniu spalinami, lecz również na obszarach chronionych przed hałasem, takich jak kurorty czy dzielnice mieszkaniowe, w których obowiązuje zakaz ruchu w godzinach nocnych.  

W aglomeracjach Europy i świata o rosnącym stale obciążeniu środowiska naturalnego negatywnymi skutkami cywilizacji władze coraz częściej reagują wprowadzaniem licznych ograniczeń w ruchu drogowym, czy to poprzez tworzenie stref ekologicznych zależnych od poziomu emisji spalin, czy też wytyczanie limitów czasowych. Pojazdy z napędem elektrycznym, nie emitujące podczas ruchu żadnych substancji toksycznych i CO2, nie są z reguły objęte przepisami tego rodzaju. Z tego względu Vito E-CELL może służyć zarówno firmom transportowym, jak i instytucjom publicznym do przewozów na obszarach wrażliwych ekologicznie i świadczenia usług w różnych dziedzinach: pocztowych, konserwacyjnych, serwisowych i wielu innych.   

Do nabywania pojazdów nie emitujących substancji toksycznych i CO2 skłaniają też liczne, praktykowane już coraz powszechniej  zachęty. Mają one różną postać w różnych krajach, od bezpośredniego dotowania zakupu, aż po znaczne obniżki opłat za przejazdy autostradami, podatków od pojazdów samochodowych czy zwolnienia z ograniczeń poruszania się pojazdem w określonych obszarach.

Oprócz tego Vito E-CELL jest znacznie tańszy w eksploatacji. Porównanie aktualnych cen oleju napędowego i energii elektrycznej daje wynik cztery do siedmiu. Oznacza to, że koszty pokonania takiej samej trasy samochodem Vito napędzanym silnikiem spalinowym są cztero- do siedmiokrotnie wyższe niż Vito E-CELL, którego akumulatory zostały naładowane po korzystniejszej cenie według nocnej taryfy energii elektrycznej.

Przyszłość transportu w aglomeracjach należy do pojazdów z napędem elektrycznym
Eksperci nie mają wątpliwości: Przyszłość transportu w aglomeracjach o ogromnej liczbie mieszkańców i zagęszczeniu infrastruktury oraz silnym obciążeniu spalinami i hałasem należy do pojazdów z napędem elektrycznym. Dodatkowym bodźcem jest rosnąca świadomość odpowiedzialności ekologicznej firm przewozowych, a także skuteczne promowanie „czystych“ źródeł napędu.

Innym czynnikiem generującym rozwój pojazdów z napędem elektrycznym jest poszanowanie wyczerpywalnych zasobów naturalnych, takich jak ropa naftowa, oraz wola polityczna poszczególnych krajów osiągnięcia większej niezależności w zaopatrywaniu w energię.


 

Katagoria: vany
Słowa kluczowe: , ,
Opublikowano 7 lat temu.