Select Page


Mercedes-Benz: Transportery trzykrotnym zwycięzcą


 

Podczas 20. edycji Międzynarodowych Targów Samochodowych AMI 2010 w Lipsku Mercedes-Benz zaprezentował publiczności liczne atrakcje z grupy samochodów osobowych. Ponadto, uczestnicząc w wielu konkursach towarzyszących wystawie, słynna marka z gwiazdą ponownie dowiodła swej doskonałości, zdobywając kilka nagród dla modeli Sprinter i Vito.

Vito i Sprinter przekonują branżę KEP

Już po raz dziesiąty przeprowadzono w ubiegłą niedzielę i poniedziałek, podczas targów AMI, konkurs „KEP-Transporter Roku 2010“, organizowany przez wydawnictwo ETM. Jury złożone z 30 ekspertów z branży przesyłek kuriersko-ekspressowo-pocztowych (tzw. KEP) dokonało oceny 18 uczestniczących w konkursie pojazdów, wybierając zwycięzców w pięciu kategoriach. Po raz pierwszy przyznano nagrodę specjalną w kategorii „Napędów Alternatywnych“.

Znając doskonale wymagania stawiane poszczególnym pojazdom z własnej codziennej praktyki, eksperci poddawali modele uczestniczące w konkursie testom na różnych dystansach, w rzeczywistych warunkach eksploatacji. Ocenie podlegały takie cechy, jak funkcjonalność, komfort jazdy, zachowanie się podczas jazdy, design i oczywiście ekonomiczność. Łącznie testowane pojazdy odbyły 540 jazd wokół Lipska, pokonując w sumie ponad 7.000 kilometrów.

Markę Mercedes-Benz reprezentowały w tym prestiżowym konkursie modele Sprinter oraz Vito z silnikiem Diesla. Sprinter zdołał utrzymać czołową pozycję, jaką zajmuje od czterech lat, i zdobył w klasie „samochodów dostawczych do 3,5 t“ pierwsze miejsce. Również Vito sprostał wysokim oczekiwaniom jurorów i podobnie jak w latach ubiegłych, już po raz piąty znalazł się na czołowym miejscu w klasie „samochodów dostawczych do 3 ton“.

Sprinter NGT zdobywcą nagrody specjalnej w kategorii „napędów na gaz“

Oprócz tytułów „KEP-Transporter Roku 2010“ dla modeli Sprinter i Vito Mercedes-Benz w klasach samochodów dostawczych do 3,0 i 3,5 t, Sprinter w wersji NGT (Natural Gas Technology) zdobył też nagrodę w kategorii specjalnej „Napędów Alternatywnych“. Nagroda ta została przyznana przez wydawnictwo ETM w roku bieżącym po raz pierwszy. Sprinter NGT z biwalentnym napędem na gaz ziemny, zaprojektowany specjalnie na potrzeby eksploatacji w zurbanizowanym terenie miejskim, zasłużył na uznanie nie tylko z uwagi na znacznie mniejszą emisję spalin i hałasu, lecz także niższe koszty utrzymania. Zbiorniki gazu zostały zamontowane w ekonomiczny sposób pod podłogą, nie ograniczając dzięki temu przestrzeni ładunkowej.


 

Katagoria: vany
Słowa kluczowe: , , ,
Opublikowano 8 lat temu.