Select Page


Mercedes-Benz: Vito z napędem elektrycznym bez emisji CO2


 

Z okazji nieformalnego posiedzenia Rady UE ds. konkurencyjności „Informal EU Competitiveness Council,”, które odbyło się w San Sebastián w dniach 7 – 9 lutego, Mercedes-Benz zaprezentował prototyp samochodu dostawczego z napędem elektrycznym, skonstruowanego na bazie Mercedes-Benz Vito. Tematem dyskusji ministrów gospodarki państw UE były korzyści, jakie mogą dać technologie przyszłości. Dr Dieter Zetsche, prezes zarządu spółki Daimler AG, obecnie również prezes ACEA (Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów) wygłosił referat na temat przyszłości samochodów o napędzie elektrycznym.

W ciągu roku 2010 ponad 100 egzemplarzy Mercedes-Benz Vito zostanie przekazanych dwudziestu klientom. Będą to w pierwszym rzędzie zarządcy flot oraz instytucje publiczne, których zadaniem jest realizowanie przewozów na terenach wrażliwych ekologicznie pojazdami pracującymi cicho, nie emitującymi substancji toksycznych i CO2. Głównym obszarem ich eksploatacji będą krótkie trasy w centrach miast, z częstymi postojami. W następnym etapie planuje się dostawę dalszych 2000 pojazdów tego typu.

Koncepcja napędu opiera się na rozwiązaniach opracowanych wyłącznie na potrzeby napędu elektrycznego i rezygnuje z mechanizmu napędowego stosowanego w silnikach spalinowych.

Energia niezbędna do napędu Vito jest gromadzona w bardzo wydajnych bateriach litowo-jonowych. Napięcie robocze 400 V, natężenie 16 A i pojemność 32 kWh pozwalają na uzyskanie zasięgu średnio 130 km, a przy odpowiedniej technice jazdy jeszcze znacznie większego. Silnik elektryczny osiąga moc maksymalną 90 kW. Osiągi samochodu są dostosowane do potrzeb klientów: prędkość maksymalna ograniczona elektrycznie do 80 km/h pozwala na wykonywanie zadań transportowych zarówno w mieście, jak i na trasach podmiejskich.

W zakresie wyposażenia zapewniającego bezpieczeństwo w Vito o napędzie elektrycznym nie zastosowano żadnych ograniczeń. Wszystkie pojazdy tego typu będą standardowo wyposażone w układ ESP z systemami ABS i ASR. Również liczba i rodzaj poduszek powietrznych nie uległa zmianie w stosunku do aktualnych standardów dostawy. Dla zagwarantowania bezpieczeństwa pasywnego, pojazdy będą poddawane testom zderzeniowym. Nie ma też żadnych negatywnych różnic w porównaniu z Vito o napędzie konwencjonalnym, jeśli chodzi o ładowność i pojemność transportową: ładowność przekracza 900 kg.


 

Katagoria: vany
Słowa kluczowe: , , , , ,
Opublikowano 8 lat temu.