Select Page


Vito 4×4 – napędzany ambicją


Vito 4x4 driving experience Sweden
 

Model przeznaczony do wymagających zastosowań w przemyśle i handlu, uniwersalny samochód dostawczy gotowy cały rok, przy każdej nawierzchni. Vito 4×4 łączy kompaktowe wymiary, znakomitą dynamikę jazdy i zwinność z niezawodną trakcją, zapewnianą przez permanentny napęd na obie osie z rozbudowanymi systemami sterowania.

 

Trzy układy napędowe do wyboru

Nabywcy nowego Vito mają szeroki wybór układów napędowych, pozwalający dopasować vana do specyficznych wymagań. To jedyny model w segmencie oferowany z napędem na przednie, tylne, a teraz także na cztery koła.

Dysponujące wysokimi zapasami trakcji Vito 4×4 może mieć wiele zastosowań: od firm budowlanych przez przedsiębiorstwa użyteczności publicznej, aż po hotele zlokalizowane z dala od utwardzonych dróg lub w miejscach o niesprzyjającym klimacie. W autach użytkowych wykorzystywanych w zróżnicowanych warunkach napęd na obie osie często okazuje się po prostu niezbędny. Równocześnie jego zastosowanie sprzyja stabilności i komfortowi prowadzenia – nowe Vito 4×4 nie jest może samochodem terenowym, ale jako pojazd drogowy odznacza się wyśmienitą przyczepnością oraz dynamiką jazdy.

 

Vito 4x4 driving experience Sweden

Kompaktowy, lekki, wydajny: układ przeniesienia napędu Vito 4×4

Moment obrotowy jest rozdzielany za pośrednictwem centralnego dyferencjału w skrzyni rozdzielczej i kierowany do kół obu osi w stałym stosunku 45:55. Skrzynka rozdzielcza składa się z centralnego dyferencjału planetarnego oraz przekładni kątowej, przekazujących siłę napędową do przedniej osi.

Kompaktowa, lekka i wydajna architektura z zamontowanym wzdłużnie silnikiem oraz przekładnią i skrzynią rozdzielczą we wspólnej obudowie pozwala znacząco zwiększyć ładowność i ograniczyć zużycie paliwa. Jednym z przykładów zwartej konstrukcji układu przeniesienia napędu jest tylny przegub krzyżakowy wału przekazującego moment do przedniej osi. Zintegrowano go w skrzyni rozdzielczej, dzięki czemu skrzynia biegów zajmuje mniej miejsca na szerokość. Obie przekładnie korzystają z jednego, wspólnego obiegu oleju.

Stały rozdział siły napędowej między przednią i tylną osią ma istotne znaczenie z punktu widzenia wydajności – niższy moment obrotowy powoduje mniejsze obciążenie podzespołów. W rezultacie gabaryty poszczególnych elementów można było zoptymalizować pod kątem zmniejszenia ich masy oraz ograniczenia zużycia paliwa. Efektem tych działań jest lekka konstrukcja całego napędu – Vito 4×4 waży jedynie o około 50 kg więcej od odmiany tylnonapędowej.

Kompaktowa, zintegrowana konstrukcja jednostopniowej przekładni i jej spiralne uzębienie przyczyniają się do zapewnienia niskiego poziomu hałasu oraz wibracji. W obu względach nowe Vito 4×4 zdecydowanie góruje nad poprzednikiem – pod względem hałasu w kabinie może się równać ze swoim tylnonapędowym odpowiednikiem. Dodatkowe korzyści uzyskano w zakresie efektywności, prowadzącej do niższego zużycia paliwa oraz emisji dwutlenku węgla.

 Vito 4x4 driving experience Sweden

Nowe Vito 4×4: mocne i ekonomiczne

W chwili premiery Vito 4×4 jest dostępne w topowej wersji 119 BlueTEC, z najmocniejszą jednostką OM 651 o pojemności 2,15 litra, mocy 140 kW (190 KM) i 440 Nm maksymalnego momentu obrotowego. 4-cylindrowy turbodiesel ma długoskokową konstrukcję, dwa napędzane krótkim łańcuchem wałki rozrządu w głowicy, 16 zaworów i dwustopniowy układ turbodoładowania. Wtrysk common rail osiąga maksymalne ciśnienie 1800 barów.

Dzięki technologii SCR z wtryskiem AdBlue do spalin jednostka BlueTEC już teraz spełnia przyszłą normę emisji spalin Euro 6.

Najmocniejszy turbodiesel dostępny w Vito 4×4 zapewnia bezkonkurencyjne osiągi i duży uciąg, nawet w trudnych warunkach. Niedługo do oferty czteronapędowego modelu dołączą też inne wersje silnikowe.

 

Źródło

 

Katagoria: vany
Słowa kluczowe: 
Opublikowano 3 lata temu.